Informujemy, że dnia 10 kwietnia br. została podpisana przez Prezydenta RP ustawa z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025r. poz. 620).
Ww. ustawa wprowadza m.in. nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, obowiązek ten obejmuje wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj.:
- organy władzy publicznej;
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu Terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Informujemy, że od 1 czerwca br. zmienią się zasady współpracy z urzędami pracy, w tym realizacji ofert pracy, w szczególności w zakresie:
- korzystania z elektronicznego formularza zgłoszenia oferty pracy dostępnego w serwisie: praca.gov.pl
- zakładania konta pracodawcy
- możliwości zgłoszenia oferty pracy do więcej niż jednego urzędu pracy i wskazania urzędu wiodącego
Treść ustawy dostępna jest pod adresem: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2025/620